Cena

Oskára

Čepana

O nás Partneri SK/EN Prihlásiť

2024

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002

2001

2000

1999

1998

1997

Víťaz

Ján Zelinka

Radek Brousil

→ Video profil

→ Portfólio

Cena Oskára Čepana

František Demeter

Viktor Fuček

Archív

24. 10. 2015

Čepan víkend

22. 10. 2015

Vyhlásenie víťaza

15. 10. 2015

Vernisáž výstavy

10. 9. 2015

Workshop s finalistom

→ COČ špeciál / artalk.cz

Radek Brousil

www.brousil.name/radek

CV

* 1980 Nitra

2002–2003 AVU – Nová média 1; 2006–2007 Concordia University Montreal – Ateliér fotografie; 2008–2009 London College of Communication; 2002–2009 UMPRUM, Praha, Ateliér fotografie I – MgA;

SAMOSTATNÉ VÝSTAVY: 2019 Standing, Holding a Waterlily, curated by Michal Novotny, NoD, Prague; 2018 Whrrr Whrrr, (Radek Brousil with Karen Kraven), Gallery 1718, Ottawa; 2018 Too proud to hope, too weak to climb, Berlinskej Model, Prague; 2018 Stupid (Radek Brousil with Peter Puklus), curator Jan Zalesak, FAIT Gallery, Brno; 2018 Cool Water, Poetry Passage, curator Adam Budak, National Gallery Prague; 2017 Greenfashoin, curated by Michal Novotny, Nova Cvernovka, Bratislava; 2017 Red Naomi, curated by Michal Novotny, 16 Nicholson street, Glasgow; 2016 Black & White in Photography, Prague City Gallery; 2016 Black & White Photography, Jeleni Gallery, Prague; 2015 Hands Clasped, FAIT Gallery Brno; 2014 Studio Works 2, curated by Jiri Ptacek, Plusminusnula gallery, Žilina; 2014 Studio Works – Fotograf Gallery, Praha; 2013 Studio Works – OPEN Gallery, Bratislava; 2012 Variations – Ferdinand Baumann Gallery, Prague; 2012 “Untitled 19 – Untitled 21”– Atelier Josef Sudek, Prague; 2011 “Untitled 9 – Untitled 15” – Fotograf Gallery, Prague;

SKUPINOVÉ VÝSTAVY: 2019 When the time swirls, when it turns into a black hole, Futura Gallery, Prague; 2018 Liquid Bodies, AQB, Budapest; 2017 New Acquisitions from the Collections, Prague City Gallery; 2017 Medium: Figure, Prague City Gallery; 2016 Photography Is Magic, curated by Charlotte Cotton, New York; 2015 ArtWorks Open, Barbican Arts Group Trust, London; 2015 Oskar Čepan Award Finalists exbhibition, curated by Barnabas Bencsik, Košice; 2015 WYSINWYS – Soda Gallery, curated by Michal Stolarik; 2014 Hands, TIC Gallery Brno, curated by Jiri Ptacek; 2014 SPOT, NTK Gallery Prague, curated by Milan Mikulastik; 2014 9th International Biennial Of Photography And Visual Arts Liège; 2013 Construction Works, w/Jan Pfeiffer – TIC Gallery, Brno; 2013 The Intimate Circle – Municipal Library, Prague; 2012 Hidden River – DOX, Prague; 2012 Coal and Steel – Candid Arts Trust Gallery, London; 2011 Twist – Tuica/Tusovka – golden PARACHUTES, Berlin;

OCENENIA: Cena Oskára Čepana 2015; Nominovaný: Foam Paul Huf Award 2015;

REZIDENČNÉ POBYTY: Artist book, published by Štokovec, Space for Culture; London UK BOOKS 2013 Asides; Montreal 2019 Delfina Foundation; Japan 2018 Darling Foundry; Slovakia 2016 Youkobo Artspace Tokyo; Belgium 2012 Banská St a nica Contemporary; Berlin 2011 Czech Centre Brussels; Lisbon 2010 Internship at PMgalerie; 2009 Residencias artisticas at Clube Portugese de Artes e Ideias.

Stanovisko

Radek Brousil (1980, Nitra) absolvoval štúdium fotografie na Vysokej škole umeleckopriemyselnej v Prahe, kde v súčasnosti pokračuje v doktorandskom štúdiu. Vo svojej staršej tvorbe sa zameriaval na kritickú reflexiu a dekonštrukciu fotografického média, jeho historických a ideologických sedimentov v prepojení na aktuálne spoločenské témy. V súčasnosti pracuje najmä s textilnými materiálmi, ktoré kombinuje s fotografiou, keramikou a videom. Vyjadruje sa k neistej budúcnosti prameniacej zo sociálnych, kultúrnych a environmentálnych problémov, pričom sa vymedzuje voči štandardným interpretáciám a konvenčnej terminológii. Jeho jazyk operuje skôr na symbolickej, osobnej a emotívnej úrovni. Svoj záujem sústreďuje na postkolonialistické tendencie v súčasnom umeleckom diskurze, ktoré nachádza napríklad v problematike pôvodu a distribúcie kvetín či textilu. Pri práci s látkami kladie dôraz na českú produkciu a export na africký trh, čím sa konfrontuje s problematikou trhovej ekonomiky a mocenských vzťahov.