Víťaz
Cena Oskára Čepana
Štefan Papčo
Archív
28. 6. 2010
24. 6. 2010
24. 6. 2010
10. 6. 2010
26. 5. 2010
1. 4. 2010
Štefan Papčo
CV
VZDELANIE: 2001/2007 VŠVU, Bratislava, SK, Ateliér Socha a priestor (prof. Jozef Jankovič, akad. soch.)SK; 2005/2006 stáž, Facultat de Belles Arts, Barcelona/ES; 2004/2005 stáž, Faculdade de Belles Artes, Porto/PT;
SAMOSTATNÉ VÝSTAVY: 2018 – Art Cologne, s Jiří David, ZAHORIAN & VAN ESPEN; Vertical, Bluerider ART, Taipei/TW; Sky Gravity / s Roman Ondak, ZAHORIAN & VAN ESPEN, Bratislava/SK; 2017 – Psycho – Vertical, kurátor: Elena Sorokina, Kunsthalle Bratislava/SK; 2016 – Up the Middle of the Wall, Galerie mesta Blanska, Blansko/CZ; Cumulations, Galerie moderneho umeni, Roudnice nad Labem/CZ; 2015 – Štefan Papčo, ZAHORIAN & VAN ESPEN; Cardinality, Regional Gallery Liberec/CZ; Something in the Silence /with Jiří Petrbok/, ZAHORIAN&co GALLERY; 2014 – Cardinality, Kunsthalle Kosice/SK; 2013 – YIA Art Fair - young international artists, (reprezentovaný galériou Zahorian&Co Gallery, Bratislava), Paríž/FR; Všetky dobré veci smerujú k jednému bodu, Zahorian&co Gallery, Bratislava/SK; 2012 – The Rock, Galerie Die Aktualität des Schönen…,Liberec/CZ; Moraine, Slovenský inštitút, Praha/CZ; 2010 – Moraine, Galéria mesta Bratislavy, Bratislava/SK; Terra Cognita ( with Daniela Krajčová), Nitra Gallery – Bunker, Nitra/SK;..
SKUPINOVÉ VÝSTAVY: 2017 – Pasce a Evidencie, Galéria Nitra, Nitra/SK; Arc of Memory, kurátor: Tereza Jindrová, ZAHORIAN & VAN ESPEN, Praha/CZ; 2016 – YIA # 7 (Young International Artists) Paris/FR, ZAHORIAN & VAN ESPEN; Crossroads, London/UK, ZAHORIAN & VAN ESPEN; XXL Views of Contemporary Slovak Art, Gask – Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora/CZ; SCOPE Basel/CH, ZAHORIAN & VAN ESPEN; YIA # 6 (Young International Artists) Brussels, BE, ZAHORIAN & VAN ESPEN; ARTEFIERA, Bologna/IT, ZAHORIAN & VAN ESPEN; Opening Night: Part II, Chabah Yelmani Gallery, Brussels/BE; 2015 – Reason and Defiance, Východoslovenská galéria Košice/SK; YIA ART FAIR #05, ZAHORIAN & VAN ESPEN, Paris/FR; THE SECOND DEATH OF GEORGE MALLORY, Karlin Studios, Praha/CZ; Reconstructions, Slovenská národná galéria, Bratislava/SK; Between Democracies 1989 – 2014, Constitution Hill, Johannesburg/ZA; RESET 2015, Galéria Jozefa Kollára, Banská Štiavnica/SK; ROMA VERSO EXPO Artisticamente…, Rome/IT; La Confidentielle du YIA #2 Paris/FR; 90 Pieces of Art, Galéria mesta Bratislava, Bratislava/SK; ArteFiera, Bologna/IT; 2014 – YIA Artfair, Paris/FR; Past → Present → Past, Karlin Studios, Praha/CZ; TWO LANDSCAPES An Image of Slovakia: 19th Century × Contemporary, Slovenská národná galéria, Bratislava/SK; Did you dream about mountains? III, České centrum, Praha/CZ; 7th New Zlín Salon 2014, Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně/CZ; Hast du Bergen geträumt II, České centrum Berlin/DE; ArteFiera, ZAHORIAN&co GALLERY, Bologna/IT;..
OCENENIA, REZIDENCIE: 2015 – Štipendium nadácie Novum/SK; 2013 – Cena nadácie Tatrabanky - Mladý tvorca/SK; Artist in residence, Residency Unlimited, New York/USA; 2011 – Artist in residence, Triangle Arts Association, New York/USA; Best Open Studio, Dumbo Arts festival, New York/USA; DAF Grand Prize 2011, (one year free rent studio in New York)Dumbo Arts festival, New York/USA; 2010 – Finalist of Oskar Čepan Award, YVAA;...
Stanovisko
...
Kurátorský text
Práca absolventa sochárskeho ateliéru Jozefa Jankoviča (2001 – 2007) zaujala členov komisie ceny oskára Čepana z niekoľkých dôvodov. V prvom rade ocenila neobvyklý a predovšetkým funkčný koncept prepájania skúsenosti horolezectva s výtvarným umením. práve hraničná fyzická skúsenosť spolu s meditatívnym rozmerom, ktoré sú jedným z dominantných prvkov horolezectva, sú v autorovom diele presvedčivo a účelovo previazané s umeleckou výpoveďou. Pričom tu vonkoncom nejde o prvoplánový odkaz na veľké dejiny sochárstva – teda koncept „kameň a bolesť“, hoci táto paralela, samozrejme, funguje. nemenej zaujímavý je aj slovenský kontext, v ktorom možno autorovu výpoveď vnímať ako paralelu s prvkami „chlapáctva“, tak typickými pre formovanie idealizovaného obrazu „slovenského“. Nemenej nás zaujalo spojenie a vyústenie osobnej fyzickej a meditatívnej skúsenosti do výslednej doslova sošnej kvality autorových objektov. Ocenili sme monumentálne vyznenie finálnej formy, ktorá vzniká spojením osobnej skúsenosti s pravidlami tradičného média, ktorého životaschopnosť tak autor spätne potvrdzuje. Do finále sme ho preto vybrali aj s vedomím závozu, v ktorom sa ocitlo súčasné slovenské sochárstvo.
Alexandra Kusá, Bratislava, jún 2010