Cena

Oskára

Čepana

O nás Partneri SK/EN Prihlásiť

2024

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002

2001

2000

1999

1998

1997

Cena Oskára Čepana

Kvet Nguyen

Paula Malinowska

Svetlana Fialová

Tomáš Moravanský

Archív

11. 11. 2024

Rozhovory s laureátkami Ceny Oskára Čepana 2024 s Miroslavou Urbanovou pre artalk

→ Tlačová správa

26. 8. 2024

Vyjadrenie organizátoriek Ceny Oskára Čepana 2024 k ukončeniu spolupráce s laureátom Tomášom Moravanským

→ Tlačová správa

20. 8. 2024

Predstavenie tímu Ceny Oskára Čepana 2024

→ Tlačová správa

10. 6. 2024

“Označujú ma za renesančného človeka.” Tomáš Moravanský

→ Tlačová správa

3. 6. 2024

“Umenie nedokáže byť apolitické.” Kvet Nguyen

→ Tlačová správa

20. 5. 2024

“Jediné, na čo má zmysel tlačiť, je autentickosť výpovede.” Svetlana Fialová

→ Tlačová správa

7. 5. 2024

“ Zastávam kreativitu, ktorá je citlivá a angažovaná”. Paula Malinowska

→ Tlačová správa

19. 4. 2024

Cena Oskára Čepana 2024 pozná svojich laureátov a laureátky!

→ Tlačová správa

13. 4. 2024

POROTA - Erin Li

13. 4. 2024

POROTA - Lilia Kudelia

12. 4. 2024

POROTA - Piotr Sikora

11. 4. 2024

POROTA - AMIRA GAD

19. 2. 2024

VYHLÁSENIE 28. ROČNÍKA CENY OSKÁRA ČEPANA 2024

Predstavujeme vám ďalšiu členku poroty, ktorou je Erin Li. V porote Ceny Oskára Čepana je tiež po prvýkrát. Tešíme sa na spoluprácu!

Erin Li je kurátorkou v nadácii Delfina Foundation, kde vedie rezidenčné pobyty, výstavy a verejné programy. Jej súčasná kurátorská prax sa zameriava na živosť, od pouličného tanca a živého umenia, živej kultúry vo fermentácii až po transformáciu každodenných vzťahov, procesov a emócií do interdisciplinárnych umeleckých projektov.

Predtým, ako sa v roku 2023 pridala k tímu Delfina Foundation, pôsobila v Asymmetry Curatorial Fellow vo Whitechapel Gallery a ako rezidentka nadácie Delfina (jún - december 2022). Jej výskum pouličného tanca, respektíve fermentácie vyústil do Polyphonic Bodies čo bol večer v galérii Whitechapel, ktorý pozostával z performancií deklarujúcich premenlivosť identít, a do Polyphonic Bodies II, ochutnávke jedlej krajiny v Asymmetry Art Foundation, ktorú kurátorovala spolu s L. Sasha Gora. Erin bola súčasťou kurátorského tímu troch výstav v galérii Whitechapel: Action, Gesture, Performance: Feminism, the Body and Abstraction (2023); Action, Gesture, Paint: Women Artists and Global Abstraction 1940–70 (2023); a Out of the Margins: Performance in London’s Institutions 1990s – 2010s (2022).

Pred presťahovaním sa do Londýna pôsobila ako kurátorka v Tai Kwun Contemporary v Hongkongu, kde realizovala množstvo výstav súčasného umenia, rezidenčných programov a umeleckých podujatí vrátane kurátorstva výstavy Sipping Dreams (2023), emo gym (2022) a spolukurátorstva výstavy Trust & confusion: Tino Sehgal (2021) a The Unsung (2021). Pracovala aj ako umelecká manažérka v Duddell’s (Hongkong a Londýn) a projektová výskumníčka a koordinátorka rozvoja v Asia Art Archive (Hongkong). Erin je členkou AICA (Medzinárodná asociácia kritikov umenia). Jej publikované články vyšli v časopisoch Artforum a ArtReview.