Cena Oskára Čepana
Archív
11. 11. 2024
Rozhovory s laureátkami Ceny Oskára Čepana 2024 s Miroslavou Urbanovou pre artalk
26. 8. 2024
20. 8. 2024
Predstavenie tímu Ceny Oskára Čepana 2024
10. 6. 2024
“Označujú ma za renesančného človeka.” Tomáš Moravanský
3. 6. 2024
“Umenie nedokáže byť apolitické.” Kvet Nguyen
20. 5. 2024
“Jediné, na čo má zmysel tlačiť, je autentickosť výpovede.” Svetlana Fialová
7. 5. 2024
“ Zastávam kreativitu, ktorá je citlivá a angažovaná”. Paula Malinowska
19. 4. 2024
Cena Oskára Čepana 2024 pozná svojich laureátov a laureátky!
13. 4. 2024
13. 4. 2024
POROTA - Lilia Kudelia
12. 4. 2024
11. 4. 2024
19. 2. 2024
Porotcovskú štvoricu nám dnes uzatvára Lilia Kudelia, ktorá napĺňa svoj dvojročný mandát.
Lilia Kudelia je ukrajinská kurátorka a historička umenia so sídlom v Dallase v Texase. Pôsobí ako hosťujúca kurátorka programu Young Visual Artists Award v Residency Unlimited, NY, a v súčasnosti spolupracuje s ukrajinským múzeom v New Yorku. Spolupracuje tiež s Katedrou histórie umenia (Art & Art) na University of Texas Arlington a vyučuje na School of Art, TCU University vo Fort Worth v Texase. Predtým zastávala kurátorské a výskumné pozície v Dallas Contemporary, TX, Corcoran Gallery of Art vo Washingtone, DC a v komplexe Národného kultúrneho a umeleckého múzea „Mystetskyi Arsenal“ v Kyjeve na Ukrajine. V roku 2017 bola Kudelia spolukurátorkou ukrajinského národného pavilónu na 57. bienále v Benátkach, zastúpeného fotografom Borisom Michajlovom. Má magisterský titul z histórie na Institute of Fine Arts na New York University a bakalársky titul v Cultural Studies na National University of Kyiv-Mohyla Academy na Ukrajine. Bola tiež hosťujúcou študentkou na univerzite v kanadskom Toronte (University of Toronto, Canada), ako aj členkou početných porôt a komisií.
Vedecko-výskumný záujem Kudelie sa orientuje na problematiku dekolonizácie, kultúrneho dedičstva a reštitúcie. Taktiež na problematiku umenia od roku 1960 po súčasnosť a umelecké hnutia a infraštruktúry v postkomunistických štátoch a v neposlednom rade na konzerváciu time-based mediálneho umenia.
Photo: D. Hollingsworth